Se upp! Beväpnade våfflor på frammarsch! (nytt band släpper debut!)

Idag på våffeldagen så blev inspelningen av Wåfflor Waffens debutalbum "Missfosterland" klar. Wåfflor Waffen spelar svensk old school punk, och jag måste säga att låtarna faktiskt sätter sig som våffelsmet i skallen när man lyssnat igenom albumet. Mannen bakom Wåfflor Waffen gick med på att ställa upp i en kort intervju:
Tjena! Varför just Wåfflor Waffen?
Hej, Har alltid velat spela punk men har varit svårt att få tag i folk som vill lira på allvar. Så för ungefär ett år sedan tog jag Pennan, sången, gitarren, basen och trummorna i egna händer och skapade Wåfflor Waffen.

Namnet Wåfflor Waffen bestämde jag mig att använda för att det är typiskt oseriöst punk namn, så som det ska vara med andra ord. Om texterna är lika oseriösa får ni bedömma själva.
Har du några tidigare musikprojekt i bakfickan?
Cover bandet Rahowas Vittnen och lite mer grejer...
Hur skulle du beskriva Wåfflor Waffens sound? Var har du för influenser?
Är ett stort fan av gammal punk, dvs Ebba grön, Asta kask, Ramones, Misfits osv och jag saknar band som kör just den stilen idag. Men att mäta mig med dom största kanske inte var nån bra idé, haha!
Har det tidigare funnits något band som som spelar tvättäkta punk inom den svenska "nationella scenen"?
Finns så många olika sorters punk men det som kommer närmast enligt mig är utan tvekan Brigad Wotan. Punk n roll !!!
Du har valt att döpa debutalbumet till "Missfosterland", hur tror du folk kommer reagera till det namnvalet?
Hehe jadu Vissa kommer nog att hata det och andra kanske hata det lite mindre men jag hoppas att folk kommer att ta det med en nypa salt.... eller två
När kommer albumet? Var kommer man att kunna få tag på det
Vågar inte svara riktigt men skivan är inspelad och klar så inom kort ska du se...
Hur kommer kommer Wåfflor Waffen att firas idag på våffeldagen då? Kommer våffeljärnet gräddas som det aldrig förut blivit gräddat?
Jajamen med våffeljärnet i ena handen och en folköl i den andra och lite Clash i mp3n så ska man göra stan osäker ikväll.
Varför just Wåfflor Waffen?
Hej, Har alltid velat spela punk men har varit svårt att få tag i folk som vill lira på allvar. Så för ungefär ett år sedan tog jag Pennan, sången, gitarren, basen och trummorna i egna händer och skapade Wåfflor Waffen.
Namnet Wåfflor Waffen bestämde jag mig att använda för att det är typiskt oseriöst punk namn, så som det ska vara med andra ord. Om texterna är lika oseriösa får ni bedömma själva.

Har du några tidigare musikprojekt i bakfickan?
Cover bandet Rahowas Vittnen och lite mer grejer...

Hur skulle du beskriva Wåfflor Waffens sound? Var har du för influenser?
Är ett stort fan av gammal punk, dvs Ebba grön, Rancid, Ramones, Misfits osv och jag har saknat band som kör dom stuken idag, fast med sunda budskap så att säga. Men att mäta mig med dom största kanske inte var nån bra ide, haha!

Har det tidigare funnits något band som spelar tvättäkta punk inom den svenska "nationella scenen"?
Finns så många olika sorters punk men det som kommer närmast enligt mig är utan tvekan Brigad Wotan. Punk n roll !!!

Du har valt att döpa debutalbumet till "Missfosterland", hur tror du folk kommer reagera till det namnvalet?
Hehe jadu, vissa kommer nog att hata det och andra kanske hata det lite mindre men jag hoppas att folk kommer att ta det med en nypa salt.... eller två

När kommer albumet?
Vågar inte svara riktigt men skivan är inspelad och klar så inom kort ska du se...

Hur kommer Wåfflor Waffen att firas idag på våffeldagen då? Kommer våffeljärnet gräddas som det aldrig förut blivit gräddat?
Jajamen med våffeljärnet i ena handen och en folköl i den andra och lite Clash i mp3n så ska man göra stan osäker ikväll.

Tack för att du ställde upp på intervjun och jag ser fram emot när albumet släpps!



Kommentarer
Postat av: Screwface

Härligt! Ser verkligen fram emot detta! Rahowas Vittnen är ju för övrigt hur sköna som helst, speciellt Odium covern "Brinn avskum". Hoppas det inte dröjer med skivsläpp nu bara.

2011-04-02 @ 00:52:37
Postat av: Grundis

Håll utkik för nya rahowas vittnen-släpp. Dom ska tydligen slänga upp några till på youtube den här månaden, hoppas det blir nåt schysst! ;)

2011-04-12 @ 15:59:15
Postat av: Thomas

Hej när kommer skivan då? Med vänlig hälsning, thomas

2012-04-08 @ 14:18:12
Postat av: Thomas

Hej när kommer skivan då? Med vänlig hälsning, thomas

2012-04-08 @ 14:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0